Založ si blog

Nový Boris ktorý sa volá Ján

Mám rád Borisa Filana. Jeho knižky vo mne prebúdzajú chute, vône a pocity, o ktorých som ani netušil, že vo mne zostali. Tento dar má málo spisovateľov a skutoční fajnšmekri knihy budú so mnou súhlasiť.

Mám rád Jana. Je to môj nový Boris aj keď toho starého som neprestal mať rád. Ján je môj sused a môj kamarát. Jeho svet je predajnička HIMALAJA na Krížnej a z každodennej cesty do Nepálu a Indie sa večer vracia do lesa v Záhoskej Bystrici. Tu buduje svoj druhý svet ,aj keď mám podozrenie, že je to len predĺžená ruka toho vzdialeného.

Ján mi venoval knihu. Ešte vonia tlačiarňou . Keď som ju otvoril usmiali sa na mňa vône Indie, Nepálu a Jánovej rodnej dedinky na východe Slovenska. Podobne ako Boris ma preniesol v priestore a čase do sveta o ktorom mnohí z nás tajne snívajú. Prečítal som ju za jeden deň. Nie preto ,že Ján je kamarát, ale preto, že tak sa tá knižka číta. Na jeden dych.

Samozrejme , že Ján chcel počuť môj názor. Ja som ho zhrnul do jednej vety, ktorú som mu aj povedal „ Janko ten tvoj anjel strážny sa s tebou musí riadne natrápiť…“ Nie som literárny kritik a môj názor je poznačený tým, že Janka poznám. Ale môžem povedať, že aký Janko, taká knižka.

Janko nie je tlačový magnát. V knižke píše „ Absolútna autorská nezávislosť znamená, že autor knihu napíše, sám si ju vydá a aj si ju sám prečíta“. Som rád , že som medzi prvými , ktorí ho tejto nezávislosti zbavia.

 

Môj príspevok by nemal zmysel, keby som neprezradil , kde si knižku môžete kúpiť. Už som to vlastne prezradil – Bratislava, Krížna , HIMALAJA – a tam sedí Ján. Jeho knižka má názov „Chýbajúci sortiment“ Myslím si že jej napísaním toho „chýbajúceho“ bude o niečo menej.

Klasická homeopatia nie je alternatívna medicína.

10.11.2011

Chudáci Číňania. Iste ani netušia , že už 3000 rokov sa liečia alternatívne. Pripomína mi to vtip o Angličanovi, ktorý je presvedčený o tom , že nie on ,ale všetci ostaní žijú za kanálom… Od čias , kedy oficiálne preferovaná medicína stratila svoj zákonom podporovaný monopol je všetko iné ako oficiálna medicína označované za alternatívne. Logika [...]

Klasická homeopatia versus integrovaná medicína.

02.11.2011

Poznáte hinduisticko-katolíckeho kňaza praktizujúceho v mešite budhizmus? Určite áno – je ním integrovaná medicína. Predstavte si , že chcete znížiť spotrebu benzínu vášho auta. Správne „obutie“ – pneumatiky vám majú ušetriť dajme tomu 15 % paliva. Ak natankujete ten „správny“ benzín , tak vám na spotrebe ušetrí 5 % . Treba ešte správne sviečky [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6554x
Priemerná čítanosť článkov: 2185x

Autor blogu

Kategórie

Archív